Stelkor - přírodní biostimulátor nové generace

Na co si dát pozor při dietách (změně stravy)?

dieta

Mnoho z nás má konec roku spojený s bilancováním a plánováním, co změnit v roce nadcházejícím. Pokud patříte k těm, co si dali předsevzetí, že shodí pár kilo, tak byste neměli zapomenout na důležitou věc.

Internet je plný různých zaručených receptů jak zhubnout, ale vzhledem k tomu, že jsme každý jiný, tak bych doporučil konzultaci s výživovým specialistou. Jestli to však s redukcí kil myslíte vážně, pak počítejte s tím, že změna stravovacích návyků musí být trvalá. A zřejmě budete muset popracovat i na straně výdeje energie a zařadit více pohybových aktivit – doporučuje se alespoň 30 minut denně.

zarovka Na změnu stravy zareagují i Vaše střeva, abyste předešli průjmu či zácpě, je potřeba doplnit dietu o vhodná probiotika.


 
Na změnu stravy zareaguje i střevní mikrobiom

Střevní mikroflóra se nám tvoří již od samého narození a její základ si odnášíme z těla své matky. Stejně jako otisk prstu nebo DNA, má každý z nás unikátní složení střevního mikroflóry. Věda dosud nerozluštila například přesné složení medu ani půdy, nedokázala určit ani přesné složení naší střevní mikroflóry.

Střevní mikroflóra se mění i se skladbou a kvalitou naší stravy a s celkovou životosprávou. Kromě stravy má na střevní mikroflóru vliv například i délka spánku, stres a aktivní pohyb. Každý máme určitě vlastní zkušenost ze zahraniční dovolené, kde naše střeva reagovala na změnu stravy.

Správné složení střevního mikroflóry:

  • zajišťuje tělu správnou výživu buněk a staví zdravé tělo
  • zamezuje propustnosti střev (vysoká střevní propustnost je příčinou alergických reakcí, potravinových intolerancí, ale i kožních problémů jako je třeba lupénka)

Vypůjčím si citát z knihy Zdravá střeva od autorů Justina Sonnenburga a Erici Sonnenburgové:

„Mikroorganismy v našem střevě zásadně ovlivňují to, zda jsme nemocní, nebo zdraví, štíhlí, nebo obézní, dobře naladění, nebo náladoví. Vinou změny našeho jídelníčku, nadužívání antibiotik, všudypřítomné dezinfekce a vůbec omezeného přístupu ke „špíně“ zahrad a lesů však stojí naše mikrobiota na prahu vyhynutí. To může být hlavní důvod, proč naše tělo mnohdy nefunguje, jak má.“

 A jaká jsou nejvhodnější probiotika?

Vyzkoušel jsem různá lékárenská probiotika, ale pomohla mi od průjmů jen ve chvíli, kdy jsem je užíval a po vysazení se po nějaké době situace vrátila zpět.

Nakonec jsem se na doporučení dostal k probiotikům založených na probiotické kultuře Bacillus subtilis, což je půdní bakterie, která nezůstává v těle natrvalo a neosidluje tedy vaší unikátní mikroflóru, ale odstraňuje patogenní mikroflóru a podporuje tu prospěšnou. Zdá se to trochu pohádkové, ale funguje to tak že patogenní mikroflóra je kyselé povahy a Bacillus subtilis produkuje ve střevech krom jiného oxidanty, které patogenní mikroorganismy ničí.

Bacillus subtilis produkuje rozličné biologicky aktivní látky, vitamíny a dokonce i hormony, vitamíny B1, B6, B2, D a různé proteinové komplexy – např. interferon alfa, které absorbují mykotoxiny, patogenní mikrobiální dioxiny a radionuklidy a revitalizují celé tělo.

Na trhu existuje několik výrobků, které Bacillus subtilis obsahují, mě se nejlépe osvědčil Stelkor a to nejen svými silnými, rychlými a dlouhodobými účinky, ale i výhodnou cenou. Má navíc jako základ extrakt z klíčků špaldy a ještě jeden druh bakterie Bacillus - Bacillus licheniformis.

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více informací zde.